Basic H Shaklee ialah pencuci serbaguna yang menjadikan kerja-kerja mencuci di rumah jauh lebih mudah dan berkesan. Pencuci dengan 1000 kegunaan ini akan menjadikan setiap permukaan di rumah anda bersih tanpa kotoran terutamanya bahan-bahan yang membahayakan.

Ianya sangat pekat. Sebotol 16 oz Basic H boleh dicairkan sehingga bersamaan dengan 5,824 botol pencuci tingkap yang mengandungi 26oz pencuci setiap satu!

.

Tahukah anda, kebanyakan pencuci serbaguna mengandungi toksin yang boleh disedut atau diserap ke dalam kulit kita. Pelarut sintetik boleh mengganggu keseimbanga hormon. Manakala pelarut organik yang mengandungi butyl cellosove pula ialah toksin saraf dan boleh merengsakan hidung kita. Antara lain, morpholine ialah toksin semulajadi yang boleh mengakibatkan kerosakan hati dan buah pinggang. Yang paling popular ialah ammonia di dalam pencuci kaca – boleh menyebabkan kerengsaan kulit, mata dan sistem pernafasan.

.

Kenapa Setiap Rumah Perlu Ada Sebotol Basic H Shaklee Ini?

  1. dihasilkan dari sumber-sumber semulajadi : surfactant berasaskan kelapa dan jagung
  2. sumber-sumber ini pula mudah didapati
  3. tidak mengandungi toksin berbahaya
  4. super-pekat : setiap botol Basic H boleh dijadikan 182 liter pencuci super-powerful (“Less is more“)
  5. ‘pembantu’ serbaguna terutamanya bagi surirumah : satu produk sahaja boleh menggantikan banyak produk seperti pencuci cermin, menghapuskan kesan minyak, pencuci tandas, peluntur kotoran degil, dan boleh digunakan hampir di setiap inci, dalam dan luar rumah!
  6. powerful : berupaya menanggalkan kebanyakan kotoran degil tanpa bersusah payah (sental manja-manja pun kotoran boleh hilang)
  7. boleh digunakan pada hampir kesemua permukaan yang boleh dicuci – dinding, cermin, tingkap, lantai, dapur, kayu, perabot dan sebagainya (TIDAK sesuai untuk kegunaan dalam akuarium dan tangki air pengelap cermin kereta)
  8. memudahkan : tak perlu dibilas, tidak meninggalkan sisa berbahaya, tiada kesan kotoran
  9. bebas bau
  10. lembut pada kulit (tidak merengsakan)
  11. tiada klorin jadi tidak akan menyebabkan ruam dan iritasi pada kulit (sesuai digunakan untuk yang mempunyai alahan kulit atau kulit sensitif)
  12. pH seimbang
  13. surfactant biodegradable (environment-friendly)

.

Sekarang, mari kita tengok beberapa contoh kegunaan Basic H Shaklee pula…

.

basic h shaklee

Menghilangkan kotorn degil pada pakaian putih bersih. Cuma titikkan sahaja Basic H ke atas kotoran, sental manja-manja dah hilang kotoran tu.

.

basic h shaklee

Membersihkan kasut sekolah anak. Benda warna putih ni, kalau kotor sikit memang sakit mata tengok kan? So, kenalah cuba Basic H. Yang putih, tetap akan putih. =)

.

basic h shaklee

Mencuci kuali sampai bersih. Hanya dengan beberapa titik Basic H sahaja, sental dengan berus besi mudah sangat nak hilang kesan minyak yang makin menebal ni.

.

basic h shaklee

Menyahkan kesan kotoran pada permukaan. Contoh seperti dalam gambar ini – menghilangkan kesan kunyit pada bekas plastik.

.

basic h shaklee

Kena belek betul-betul gmbar ni. Kesan marker permanent yang diconteng anak, dah tiada kesan lagi lepas guna Basic H.

.

basic h shaklee

Bunuh kutu pada rambut anak.

.

Cadangan Cara Penggunaan Basic H Shaklee

.

Untuk dapur, peralatan, perabot, hiasan kayu, dinding, keluli tahan karat, granit, marmar dan bilik mandi dicadangkan mencairkan 1/4 sudu kecil Basic H ke dalam 16 oz. air.

Bagi mencuci periuk belangan pula, cuma campurkan 1/2 sudu kecil Basic H ke dalam 1 gelen air suam.

Untuk tingkap dan cermin pula, hanya 1 hingga 2 titis Basic H perlu dicampurkan ke dalam 16 oz air paip.

Untuk mencuci lantai, 1 sudu kecil Basic H dicampur ke dalam 1 gelen air.

Dan bagi kain dan fabrik pula, dicadangkan mencampurkan 1/2 sudu teh Basic H ke dalam sebesen air suam untuk mencuci.

.

Sebotol Basic H Shaklee berharga runcit RM48.75 untuk pelbagai kegunaan di rumah.

Hubungi Ain untuk pertanyaan dan penjimatan hebat semestinya dengan mendaftar sebagai ahli Shaklee.

Kategori

Arkib

SUBSCRIBE

WhatsApp chat